life

موفقيت

life

۴۷۴ بازديد
آداب زندگي

تعداد زيادي از اشتباهات در زندگي ما تكرار مي شوند كه قابل اصلاح كردن هستند‎

 

تعداد زيادي از اشتباهات در زندگي ما تكرار مي شوند كه قابل اصلاح كردن هستند. اما برخي از مشكلات و اشتباهات نيز اگر بيش از حد مورد غفلت قرار گيرند، تبديل به مشكلات جدي مي گردند بنا براين بهتر است كه در اين سال جديد از تكرار مكررات خودداري كنيد. در اينجا برخي ازاين خطاهاي رايج و راههاي اجتناب از آنها توصيه مي شود:

 

بي برنامگي و اهمال كاري

چه مي شود كه افراد علي رغم تمايلشان، در گير بي برنامگي و اهمال كاري مي شوند؟ شايد تصور شود كه اهمال كاران افرادي تنبل اند و تعلل شان به خاطر بي ميلي نسبت به انجام امور مختلف است. اما اين خلاف واقعيت است. افرادي كه كار امروز را به فردا موكول  مي كنند غالبا كارهايشان را به انجام مي رسانند هر چند در آخرين دقايق و با تنش زياد.

 

فقدان مطالعه كافي

فضاي مجازي و دنياي تلگرام و لاين و .. گويي اختيار را از دست خيلي از افراد گرفته است. افراد بخش مهمي از زندگي روزانه خود را صرف اين دنياي رنگارنگ اما كم فايده مي كنند و در نهايت هم چيزي عايدشان نمي شود. فضاي مجازي گويي وقت مطالعه، وقت ملاقاتهاي حضوري و حتي وقت يك گپ كوتاه تلفني با اقوام را از خيلي افراد ربوده است.

 

عادات بد غذايي

عادت كردن به خوردن غذاهاي پر كالري و ناسالم، به چاق شدن و يا بر هم خوردن سلامت بسياري از افراد جامعه منجر شده است. خوردن غذاهايي چرب، پركالري، فست فودها، غذاهاي سرخ كرده و دور شدن از فرهنگ غذايي سنتي مان، سبك زندگي بسياري از افراد شده است. استفاده زياد و بي رويه از اين سبك غذا خوردن سلامت شما را به خطر انداخته و علاوه بر سلامت جسماني، عدم رضايت از ظاهر و به موازات آن به خطر افتادن سلامت روحي را به همراه مي آورد.

 

عدم برنامه ريزي مالي و مصرف گرايي

مصرف گرايي يكي از سبكهاي رفتاري است كه در چند سال اخير در ميان بسياري از افراد رواج يافته است. اگر اين رفتار به درستي مديريت نشود قطعا براي فرد و به تبع آن براي خانواده مشكلات زيادي به همراه خواهد داشت. پس همواره سعي كنيد به موازات وضع مالي خود برنامه ريزي كنيد و بيش از آن هزينه نكنيد. حتي اگر كساني را داريد كه از جانب آنها حمايت مالي مي شويد باز هم اين كار را نكنيد چرا كه در نهايت شما تبديل به فردي مصرف گرا مي شويد كه توانايي كنترل بر اوضاع مالي تان را نداشته و اگر حمايتهاي مالي برداشته شود احساس شكست و ياس خواهيد نمود.

 

عدم تمايل براي كمك خواستن از ديگران

اگر چه مستقل بودن هميشه ارزشمند است اما كمك خواستن در مواقع خاص و بحراني نيز بخشي از مستقل بودن است. متاسفانه برخي از افراد براي اينكه بار خود را بر گردن ديگران نيندازند و يا به خاطر ترس از قضاوت ديگران و يا باور به اينكه خودشان قادرند همه مسايل را رفع كنند، از كمك خواهي از ديگران سر باز زده و با اين اعتماد افراطي به خود و توانايي هايشان، مانع از ارزيابي دقيق مشكلات و كشف راه حلهاي مختلف مي شوند.

 

مدار ثروت |  تغيير باورها  |  تكنيك هاي تغيير باور |  باور چيست؟  |  آموزش قانون جذب | تكنيك خلق روياها  | جذب پول | تكنيك براي ثروتمند شدن | 



 

غفلت از استعدادها و توانايي هاي فردي

اولين و پرفايده ‌ترين دانستني براي انسان، شناخت خود است. شناختي كه بدون آن هيچ چيزي به‌درستي براي انسان شناختني نيست و هيچ برنامه ‌اي مفيد فايده و مؤثر نخواهد بود. شايد مشكل خيلي از افراد اين باشد كه بدون توجه به علايق و استعدادهاي ذاتي شان، در زندگي طي مسير مي كنند و همين مساله باعث مي شود كه ميزان رضايت شان از زندگي به شدت كاهش يابد.

 

فشار گروه

بسياري از افراد كاري را انجام مي دهند كه بر مبناي فشار گروه، انتظارات اطرافيان و رسانه ها خود را مجبور به آن ببينند. فراموش نكنيد كه فعاليتهاي گروهي اين فرصت خوب را براي همگان مهيا مي كند تا تجربه هاي  بسيار خوبي را بيندوزيد و دوستان خوب زيادي داشته باشيد؛ پس جستجو كنيد بر اساس فشار اطرافيان و نيازهاي ديگران حركت نكنيد. خودتان باشيد و بر اساس نيازهاي خودتان عمل كنيد.

 

زندگي سالم

در اين سال جديد از تكرار اشتباهات زندگي خودداري كنيد‎

 

شيوه زندگي سالم در سال جديد

اغلب افراد در شروع سال جديد تصميمات زيادي مي گيرند و حتي چند روزي هم سعي مي كنند بر اساس اين تصميمات جديد حركت  كنيد.

 

شايد شما هم تا به حال بارها و بارها اين كار را انجام داده باشيد اما در نهايت شكست خورده  يا بعد از چند روز از يادتان رفته باشد كه چه مي خواستيد انجام دهيد. 

 

اما امسال سالي متفاوت مي تواند باشد. بالهاي خود را بگشاييد و به پرواز در آييد، ذهن خود را رشد دهيد و ماندگارترين عادات زندگي خود را شكل دهيد. در كنارعادات پسنديده اي كه داريد سعي كنيد در اين سال جديد برخي ديگر از عادات ناپسندتان را اصلاح كنيد و به اين نكات توجه كنيد:

 

خواب كافي و به موقع داشته باشيد

بي توجهي به مساله خواب باعث خستگي دايمي، افت حافظه و بداخلاقي هاي زياد مي گردد و عملكرد ذهن و بدن شما را با خلل جدي مواجه مي سازد پس سعي كنيد حداقل هشت ساعت در شبانه روز بخوابيد، ساعت بيولوژيك بدن تان را تنظيم كنيد و خود را مقيد سازيد تا در ساعتي معين هر شب به رختخواب برويد و از بيدار ماندن هاي طولاني و خوابيدن جبراني در طي روز خودداري كنيد.

 

مراقب تغذيه تان باشيد

در حد تعادل غذا بخوريد و از خوردن غذاهاي پركالري و غير مفيد كه صرفا سبب اضافه وزن مي شود خودداري كنيد. مصرف بيشتر آب، لبنيات، ميوه و سبزيجات را به عادات غذايي خود اضافه كنيد.

 

به طور منظم ورزش كنيد

فعاليتهاي بدني، ذهن و جسم را قوي مي سازد. افرادي كه به طور مرتب ورزش مي كنند از بدن و ذهني سالم بهره مند هستند. از امكانات ورزشي محل زندگي تان اطلاع كسب كنيد و عادت به ورزش كردن را در طول زندگي حفظ كنيد.

 

همواره استرس خود را مديريت كنيد

بين فعاليتهاي اجتماعي و زندگي تحصيلي خود تعادل برقرار كنيد. سعي كنيد مسئوليتهايي كه بر عهده مي گيريد متناسب با توانايي و ظرفيت تان باشد تا بتوانيد به خوبي از پس كارها برآييد. وقتي با مشكلي مواجه شديد بر روي حمايت خانواده و دوستان نزديك حساب كنيد و سعي نكنيد مشكلات را به تنهايي حل كنيد. مديريت استرس را بياموزيد و اجازه ندهيد استرس بر شما غلبه كند.

 

معنويت را فراموش نكنيد

براي آرامش بيشتر، به ارتباط معنوي روي بياريد. ارتباطات معنوي به معناي ياري جستن از قدرت بي نهايت خداوند است.انسان با دعا كردن و راز و نياز با خداوند آرامش مي يابد و از اميد و احساس قدرت سر شار مي شود.

 

از اطرافيان ياري بگيريد 

كمك خواستن از ديگران نشانه اي از ضعف و بي عرضگي نيست. تنها به اين معناست كه ما در زمان مشخصي و براي حل مشكلي خاص به دنبال كمك گرفتن از ديگران هستيم و بيانگر اين مطلب است كه ما بينشي صحيح و منطقي داريم كه كامل نيستيم و بايد براي برخي امور از ديگران استمداد جوييم.


قانون جذب كائنات |  قانون جذب | كائنات چيست | تابلو كائنات چيست ؟  |  دريافت از كائنات |  ثروتمند شدن | تمرين براي ثروتمند شدن | چگونه از تلقين استفاده كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.