زندگي را زيباتر ببينيد‎

۵۳۶ بازديد

نكاتي براي زندگي زيبا

 

گاهي زندگي در انواع زيبايي ها غرق است و گاهي هم رنگي به جز زشتي و سياهي ندارد‎

 

زندگي هر انساني پستي ها و بلندي هاي خاص خودش را دارد، همه ي ما گاهي زندگيمان در انواع زيبايي ها غرق است و گاهي هم رنگي به جز زشتي و سياهي ندارد.

 

همه ي ما فرزندان آدم اينگونه ايم، فرقي هم بينمان نيست، به قول شاعر:

در اين دنيا دل بي غم نباشد                        اگر باشد، بني آدم نباشد 

 

 

 

اما چگونه است كه برخي آدم هاي دور و برمان، هميشه مي خندند، هميشه شادند و بدبختي و غم و اندوه در دلشان راه ندارد؟ 

چند وقتي است كه جمله ي پر مفهومي قبل از پيام هاي بازرگاني تلويزيون، روي صفحه، جا خوش مي كند: هيچوقت ظاهر زندگي خود را با باطن زندگي ديگران، مقايسه نكن. خوشبختانه همه ي ما يك سيلي داريم كه سعي مي كنيم صورتمان را با آن سرخ نگه داريم، شايد اين سيلي است كه صورت آنهايي كه تصور مي كنيم خيلي خوشبخت اند را، سرخ نگه داشته، خدا مي داند...

 

در اينجا مي خواهيم چند راهكار به شما نشان دهيم كه زندگيتان را شاد، رنگي و زيباتر مي كند.

 

راه اول، توجه به داشته ها

نعمت هايي كه خدا به شما داده را بنويسيد، همه را، ريز به ريز، چيزهايي كه داريد را هم بنويسيد، مثلا ننويسيد، سلامتي! بنويسيد، داشتن چشم، گوش، توانايي صحبت كردن، بوييدن، چشيدن، فاميلي داشتيم كه تصادف سختي كرده بود و از آن به بعد، ديگر نمي توانست مزه ي غذا ها را تشخيص دهد!!! فرض كنيد نتوانيد طعم شيرين غذا ها را بچشيد و لذت ببريد و يا كباب و قورمه سبزي را نتوانيد ببوييد! فاجعه است.

 

تصور كنيد سقفي بالاي سرتان نبود، خوراكي در يخچال نداشتيد، آب خانه قطع بود، گازي براي گرم شدن نداشتيد و ... اينها همه نعمت است و شايد مهمترين آنها، شخصي باشد كه شما دوستش داريد و او دوستتان دارد، در هنگام سختي ها مي توانيد روي او حساب كنيد و خلاصه در اين دنيا، تنها نيستيد.

 

 تغييرسريع باور | باور چيست؟ | تكنيك هاي فروش |  آموزش فروش | آموزش تكنيك هاي فروش | قانون درخواست | قانون جذب |  استفاده از قانون جذب 

 

 

اگر ريز به ريز به داشته هايتان توجه كنيد، نداشته ها رنگ مي بازند و كمتر ناراحتتان مي كند، شايد خيلي چيزها هم نداشته باشيد، ولي در اينجا هدف ما، زيباتر ديدن زندگيست، پس فقط به داشته هايتان فكر كنيد.

 

دوم، رفت و آمد

سعي كنيد رفت و ‌آمدهايتان را زياد كنيد، با فاميل، دوست، همسايه و ... حتما لازم نيست كه شام و ناهار باشد، به صرف يك چاي و شيريني، يا اصلا ناهار باشد، اما يك الويه ي ساده، يا آش! به بهانه هاي مختلف به آشنايانتان سر بزنيد و از آنها دعوت كنيد كه به منزلتان بيايند، رفت و آمد و دور هم بودن و شلوغي، به شدت مي تواند هورمون سروتونين كه هورمون شادي و زيباتر كردن زندگيست را در شما بالا ببرد.

 

 

زندگي را زيباتر ببينيد‎

 

برنامه اي منظم

به خودتان رحم نكنيد، يك برنامه ي كاري سفت و سخت براي خودتان ترتيب بدهيد و سعي كنيد كه آن را انجام بدهيد، مثلا صبح ساعت 8 بيدار شويد، صبحانه، پياده روي، كتاب خواندن، تهيه ي غذا، كار، خريد، سر زدن به فاميل، شركت در جلسات مذهبي، علمي، ‌اموزشي و ... اصلا وقتي براي بيكاري نگذاريد، اينقدر برنامه تان را شلوغ كنيد كه شب كه به رختخواب رفتيد، فرصت غصه خوردن و فكر كردن نداشته باشيد، در جا بيهوش شويد!

 

انجام كارهايي كه شادتان مي كند

چه كاري به شما آرامش مي دهد؟ بافتن يك شال گردن؟ درست كردن يك غذا؟ ديدن يك فيلم؟ نوشتن خاطرات روزانه؟ قران خواندن؟ چرخ زدن در اينترنت؟ بازي كردن با بچه ها؟ انجام كارهاي خيريه؟ رفتن به گردش؟ سعي كنيد در برنامه ي روزانه تان، كارهايي كه شما را شاد مي كند را حتما بگنجانيد، در ادامه، به كلام بزرگان براي شاد شدن دلتان، گوش دهيد، اكثر آنها گفته اند انجام كارهاي خير و كمك كردن به ديگران، دلتان را شاد و رنگي مي كند. خيلي كار سختي نيست، شايد با يك نان خريدن و هديه دادن آن به همسايه، به يك ظرف ميوه مهمان كردن رفتگر محل، با يك راه دادن ساده به ماشين عقبي و ... دلتان به اندازه ي يك دنيا زيبا شود.

 

معنويات را ناديده نگيريد

اين كه در شبانه روز با خداي خودت خلوت مي كنيم، چند آيه قرآن مي خوانيم، ‌دعا مي كنيم و از خدا طلب خير براي خودت و اطرافيانت مي كنيم، انچنان آرامش و زيبايي به زندگيمان مي دهد كه با هيچ چيز قابل قياس نيست، لحظه هاي مناجات هاي يواشكي با خدا، از زيباترين لحظات زندگي هر بنده اي با معبودش است، آن را به آساني از دست ندهيم. 

جذب خواسته ها | اثبات قانون جذب | جذب ثروت  | 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.